
03/10/2023
843 Görüntülenme
ChatGPT Üniversite Öğrencisi Adaylarına Yardımcı Olabilir mi?
Yapay zekâ, modern dünyanın temellerini sarsan ve sınırları zorlayan bir teknoloji olarak, giderek artan bir şekilde merak konusu olmaya devam ediyor. Ancak, yapay zekânın gerçek etkileri ve yapay zekânın insanlığa faydalı mı yoksa zararlı mı olacağı hakkında hâlâ birçok soru işareti bulunuyor.
Birçok uzman, yapay zekânın çok çeşitli alanlarda önemli faydalar sağlayabileceğini vurguluyor. Özellikle tıp, otomasyon, ulaşım ve eğitim gibi sektörlerde yapay zekâ, iş süreçlerini optimize etme, veri analizi ve karar verme süreçlerini geliştirme potansiyeline sahip. Hastalık teşhisi, trafik kazalarını önleme, çevre yönetimi ve daha birçok alanda yapay zekânın, insanların yaşam kalitesini artırabilme potansiyeli bulunuyor.
Ancak özellikle öğrenciler ve eğitmenler yapay zekâ konusunda son derece çekimser davranıyor. Yapay zekâ kullanımının yasaklandığı ve kullanımının kopya çekmeyi teşvik ettiği iddiaları, yerini yapay zekânın kullanımının kaçınılmaz olduğu ve muhtemelen okullarda öğretilmesi gerektiği endişelerine bırakmaya başladı. Şimdi, yeni bir üniversite kabul sezonu başlarken, birçok üniversite öğrencisi adayı “Yapay zekâ kullanarak Personal Statement ve Essay yazabilir miyim?” sorusunun cevabını merak ediyor.
ChatGPT İle Öğrenciler Ödevlerini Yapıyor
OpenAI şirketi ChatGPT'yi halka açık hâle getirdiğinden beri öğrenciler, kompozisyon ödevlerini dakikalar içinde tamamlayabilen bu teknolojiyi kullanıyor. ChatGPT, öğrencilere metin tabanlı soruları yanıtlama, yazma becerilerini geliştirme, konsept anlama ve araştırma yapma konularında yardımcı olabiliyor. Ancak eğitimciler ve okul idarecileri, yapay zekânın özgün öğrenme yöntemlerini köreltebileceği iddiasıyla, ikilem yaşıyor.
Öğrencilerin, ödevlerini kendi başlarına değil de farklı bir metot kullanarak yapmaları konusunda kötüye kullanımı engellemek için eğitim kurumları ve öğrenciler arasında işbirliği ve etik kuralların oluşturulmasının gerekli olduğu savunuluyor. ChatGPT gibi yapay zekâ modelleri, öğrencilere öğrenme deneyimlerini zenginleştirmek açısından potansiyel vaat etse de bu teknolojilerin sorumlu ve etik bir şekilde kullanılması büyük önem taşıyor.
Üniversiteler ‘Personal Statement’ ve ‘Essay’ Yazımı Konusunda Yapay zekâ İçin Ne Diyor?
Bilindiği üzere ‘Personal Statement’ ve üniversite kabul ‘Essay’leri üniversite başvurularında oldukça önemli bir rol oynuyor. Üniversiteler, üniversite öğrencilerinin ve üniversite öğrencisi adaylarının yapay zekâ kullanarak yazı yazması konusunda fikir ayrılığı yaşıyor. Geçtiğimiz ay Michigan Üniversitesi Hukuk Fakültesi, başvurularında yapay zekâ araçlarını kullanmayı yasakladığını duyururken, Arizona Eyalet Üniversitesi Hukuk Fakültesi, öğrencilerin makalenin yapay zekâ ile yazıldığını açıkça belirttikleri sürece bu teknolojiyi kullanmalarına izin vereceğini söyledi.
Georgia Tech, ChatGPT gibi araçların öğrencilerin fikirlerini geliştirmek için kullanılabileceğini ancak nihai sunumun öğrenciye ait olduğunu söyleyerek lisans öğrencilerini yapay zekâ konusunda teşvik etti. Georgia Tech'in rektör yardımcısı ve lisans kabul müdürü Rick Clark yapay zekâ kullanımının bazı önyargıları da kıracağını söyleyerek şunları ifade etti: "Yapmaya çalıştığımız şey, öğrencilere başlangıç için harika bir yol sunan bu araçları kendilerini daha iyi ifade edebilmeleri için uygun bir şekilde nasıl kullanacağınızı söylemek."
Öte yandan bazı öğretim üyeleri, kabul görevlileri ve üniversite hazırlık danışmanları ise ChatGPT gibi araçların ‘Personal Statement’ ve kabul essay’lerinin yazımında öğrencilere yardımcı olabileceğini ancak özgün ve yaratıcı bir ürün ortaya çıkmayacağını düşünüyor.